Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

28.07.2008., ponedjeljak

Liburnicon - izvještaj

Ovogodišnji treći po redu Liburnicon u organizaciji udruge Kulturni front (istina prve godine se zvao Abacon), bio je najuspješniji do sada.
Iako se nije promijenila koncepcija ove SF konvencije - predavanja, kompjuterske i board igrice, kvizevi, projekcija SF filmova i svirka, vjerojatno je izbor glavnih predavača, odnosno neka vrsta emisije Na rubu znanosti s Mišakom, Korlevićem i Paarom, doprinijela većoj posjećenosti.
Vrijedi i dodatno pohvaliti organizatore da su ove godine tehničke greške i kašnjenja programa sveli na minimum, odnosno nije ih bilo. Za pohvaliti je i ovogodišnji novitet, odnosno prodaju knjiga koja se održala u suradnji s antikvarijatom Mali neboder i izdavačkom kućom Algoritam.
Ipak, mene na ovakva događanja najviše privlače predavanja, stoga ću krenuti s njima.
Prvo predavanje održao je student filozofije Igor Eterović koji se pitao o vezi između Star Treka i filozofije. Rekao je da unutar akademskih filozofa postoje, jasno, dvije struje, oni koji smatraju da Star Trek sadržava i bavi se filozofskim problemima i ona koja to negira. Prvi tvrde da se u Star Treku filozofija očituje tako što se filozofski problemi, odnosno mentalni eksperimenti puni različitih paradoksa, ali ipak u domeni zamislivosti, prikazuju transparentno, razumijevanje problema je intuitivno, te time filozofija postaje razumljivija širim masama.
Glavni argumenti negativne strane su da Star Trek trivijalizira filozofske probleme, iskrivljuje ih, odnosno pogrešno interpretira, te zamagljuje bit problema. Time, smatraju negativisti, filozofija gubi svoj uzvišeni karakter.
Nakon diskusije predavač je ipak naglasio kako smatra da pozitivna strana ipak ima bolje argumente, budući se serija Star Trek može promatrati kao novi medij za prenošenje filozofskih problema, za što su do danas uglavnom služile knjige. Prisjetimo se samo Sokrata i njegove mržnje prema zapisivanju svojih filozofskih misli, tako recimo i danas postoje filozofi koji smatraju kako se filozofski problemi ne bi smjeli biti u formi TV serije ili filma. Kao što je Sokrat pogriješio, tako mi se čini da griješe i današnji protivnci iznošenja filozofskih problema u serijama i filmovima.
Zatim je usljedilo predstavljanje knjige Krešimira Mišaka «Zvjezdani riffovi», međutim to je bilo više kao neformalni razgovor između njega i publike. Odgovarao je na pitanja o početcima svoje TV karijere, iskazao je svoj stav da je stvarnost samo iluzija koju kreiraju osjetila, te svoje prihvaćanje tvrdnji Davida Ickea oko vladavine reptila što je potkrijepio svjedočanstvima raznih ljudi što su mu prilazili.
Zatim je slijedilo zabavno druženje u «Krčmi kod Malog mravca» i razni kvizovi, te svirka psiho tribal benda Pavijan Girvasti na terasi ICEJ-a.
Svoj idući dan na Liburniconu započeo sam gledanjem kultnog crtića Heavy Metal i još jednom sam bio oduševljen tim distopijskim, cyber punk, metal, amazonske ratnice SF crtićem.
Zbog čega sam propustio i potragu za asteroidima...eto.
Onda se odjednom u zgradi ICEJ-a okupila ogromna količina ljudi, što je samo značilo da se bliži centralni događaj ovogodišnjeg Liburnicona, Znanost pod Zvijezdama, razgovor između Korada Korlevića, Vladimira Paara i Krešimira Mišaka na temu Kraj tehnološke civilizacije.
Kako je puhala bura, talk show se premjestio u konferencijsku dvoranu koja je bila premala za primanje svih zainteresiranih.
Započelo je prezentacijom Korada Korlevića na temu Kraja tehnološke civilizacije. Istaknuo je kako tehnološke civilizacije na mogu trajati vječno jer iskorištavanjem resursa same sebe unište, te da je prosjek njihova trajanja oko 300 godina. Tehnološke civilizacije usporedio je s požarom. Ipak, naglasio je kako ne mogu postojati civilzacije koje nisu tehnološke, jer se jedino tehnologijom može kultivirati i obuzdati priroda, te da bi etičku civilizaciju najvjerojatnije razbio asteroid, dok naprotiv, generali tehničke civilizacije jedva čekaju razbiti neki asteorid samo kako bi provjerili novo oružje i vidjeli kako je to skršiti ga, čak i ako ne predstavlja prijetnju.
Rekao je da se kraj tehnološke civilizacije može prepoznati po smanjenjoj prizvodnji energije i dekadentnim ponašanjem ljudi koji se sve manje brinu za znanost, a više za zabavu po načelu kruha i igrara. Slično se dogodilo rimiskoj civilizaciji, a sadašnjih kruha i igara su nogometna prvenstva, rekao je Korlević i ukazao na pivopije koje mašu zastavama indikatorom dekadencije i početkom kraja naše tehnološke civilizacije. A civilizaciju neće uništiti neki dramatični događaj, poput nuklearnog rata, već neki banalni poput povećanja cijena naranča na Floridi.
Vladimir Paar je iznio optimističniji pogled, međutim pomalo inertan jer se uzdao u slučajnu akciju pojedinca, rekavši da se spas civilizacije nalazi u «Mišljenju vlastitom glavom». Upozorijo je na činjenicu da civilizacije propadaju kada se zaustavi razvoj znanosti, kao što se dogodilo Kini. Međutim, iznosio je i kreacionističke stavove oko evolucije, s čime je upao u polemiku s Korlevićem, tvrdeći da je život slučajnost i rijetka pojava u svemiru, dok je Korlević tvrdio suprotno uzdajući se da će nalazi na Marsu potvrditi postojanje nekih oblika života. Ipak, tu polemiku nisu produbili jer to nije bila glavna tema rasprave.
Korlević je naglasio da moć kapitala šteti civilizaciji, jer se zbog profita neka znanstvena istraživanja zaustavljaju, a osim toga, kapital profitira na dekadenciji i spektaklu, što automatski radi protiv civilizacije.
Stoga jedinu nadu vidi u obrazovanju, međutim, mišljenja je kako danas veći utjecaj na obrazovanje mladih ima Televizija, koja ipak nudi samo spektakl, stoga je zadržao svoj pesimistični stav oko opstanka civilizacije.
Dodatni argumet je činjenica da svojim razvojem civilizacija postaje sve kompleksnija, primjerice pravni sustav ima proceduru za kažnjavanje kriminalca, zbog čega oni znaju ostati na slobodi, pa ljudi zahtjevaju jednostavnije metode i zazivaju neku vrstu šerijatskog zakona. Osim toga kapital je preko burze postao živo biće koje direktno ugrožava opstanak civilizacije.
Na to mu je replicirao Paar tvrdnjom da kapital nikada neće moći kontrolirati ljudsku misao, a Korlević mu je odgovorio da mediji, koji su prenosnici informacija, u vlasništvu kapitala, pa reklamama i manipuliranjem informacija već kontroliraju ljudsku misao.
Zatim je usljedila diskusija s publikom, koja je potrajala i nakon završetka programa.
I onda, do rano ujutro održavali su se razni kvizovi na temu SF-a i Fantasy-a, toliko zanimljivi da mi je vrijeme proteklo.... u trenu.
Svaka čast organizatorima.

- 13:08 - Komentari (32) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»